Seoul dag 4 metro en Koreaanse huizen - Reisverslag uit Hongcheon-mal, Zuid-Korea van EmmaSan - WaarBenJij.nu Seoul dag 4 metro en Koreaanse huizen - Reisverslag uit Hongcheon-mal, Zuid-Korea van EmmaSan - WaarBenJij.nu

Seoul dag 4 metro en Koreaanse huizen

Door: Emmasan

05 Mei 2017 | Zuid-Korea, Hongcheon-mal

Hoi
een Koreaans oud huis kan je herkennen aan een toegangspoort met de deuren naar binnen open zodat het geluk naar binnen komt, een klein water reservoir voor kleine brandjes, een buitenbankje dat werd gebruikt als wachtkamertje, zand/ grind op de binnenplaats zodat men iemand kon horen aankomen, de onderkant werd gebouwd op stenen hoe groter de steen des te meer welvaart gewenst aan de bewoner, ronde stenen staan voor harmonie in het gezin, een Koreaans huis heeft geen kelder vanwege hun geloof dat je lichaam wordt aan de aarde gegeven en je ziel naar de hemel gaat, aan het uiteinde van het dak zie je krul in het hout voor een symbool voor een goed leven.

De metro,
Al eerder geschreven over de oudjes die rennen naar het ouderenbankje in de metro... Nou ik doe t ook, soms 20 haltes met de metro en heb geen puf om te blijven staan, ik word wel aangekeken maar ik ben toerist die het niet snapt, heb pijn in mijn voet. Geldige reden toch? Emma blijft gewoon staan..