Seoul dag 4 metro en Koreaanse huizen - Reisverslag uit Hongcheon-mal, Zuid-Korea van EmmaSan - WaarBenJij.nu Seoul dag 4 metro en Koreaanse huizen - Reisverslag uit Hongcheon-mal, Zuid-Korea van EmmaSan - WaarBenJij.nu

Seoul dag 4 metro en Koreaanse huizen

Door: Emmasan

Blijf op de hoogte en volg

05 Mei 2017 | Zuid-Korea, Hongcheon-mal

Hoi
een Koreaans oud huis kan je herkennen aan een toegangspoort met de deuren naar binnen open zodat het geluk naar binnen komt, een klein water reservoir voor kleine brandjes, een buitenbankje dat werd gebruikt als wachtkamertje, zand/ grind op de binnenplaats zodat men iemand kon horen aankomen, de onderkant werd gebouwd op stenen hoe groter de steen des te meer welvaart gewenst aan de bewoner, ronde stenen staan voor harmonie in het gezin, een Koreaans huis heeft geen kelder vanwege hun geloof dat je lichaam wordt aan de aarde gegeven en je ziel naar de hemel gaat, aan het uiteinde van het dak zie je krul in het hout voor een symbool voor een goed leven.

De metro,
Al eerder geschreven over de oudjes die rennen naar het ouderenbankje in de metro... Nou ik doe t ook, soms 20 haltes met de metro en heb geen puf om te blijven staan, ik word wel aangekeken maar ik ben toerist die het niet snapt, heb pijn in mijn voet. Geldige reden toch? Emma blijft gewoon staan..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 09 April 2017
Verslag gelezen: 264
Totaal aantal bezoekers 12684

Voorgaande reizen:

09 April 2017 - 31 December 2017

Mijn eerste reis

Landen bezocht: