Jeju dag 2 - Reisverslag uit Jeju, Zuid-Korea van EmmaSan - WaarBenJij.nu Jeju dag 2 - Reisverslag uit Jeju, Zuid-Korea van EmmaSan - WaarBenJij.nu

Jeju dag 2

Door: Emmasan

17 April 2017 | Zuid-Korea, Jeju

Gisteravond na de man aan de balie stroopwafels gegeven te hebben, hadden we nog wat over wat we in de lounge van het hostel hadden meegenomen. Zooitje Koreanen van het vaste land hebben ze met veel gesmak opgegeten. Viel erg in de smaak. Bij het ontbijt in het hostel kon je zelf eitjes bakken. Veel mensen tegelijk beneden, was heel gezellig en kon je gelijk een beetje bonden met die mensen. Vandaag zat het weer niet zo mee... Regende best wel hard, dus wij hadden maar bedacht om de planning een beetje om te gooien en redelijk dichtbij het hostel te blijven. We hadden aan de balie gevraagd wat er allemaal te doen was in de buurt. Na een paraplu meegekregen te hebben gingen we op pad. Als eerste waren we op zoek naar het nationale museum, maar dat konden we niet vinden dus we bleven maar gewoon doorlopen. We kwamen bij een stuk van de oude stadsmuur terecht (stamt uit 1450 ongeveer!). Daarna zijn we naar een underground stopping mall geweest met heel veel winkels (gek genoeg ook veel winkels met golfkleding en golftassen). We namen de laatste uitgang en kwamen uit bij een plek waar vroeger in de Jeoseon dynastie de regering zat, mooie plek en entree was gratis in april! Na dat gezien te hebben waren we eigenlijk op zoek naar de bus, maar ook die konden we niet vinden. Wat we wel vonden was een overdekte straat met allemaal winkeltjes. Daar zijn we ingelopen en we kwamen uit vlak bij de zee. We gingen bij de Mac Donalds eten (ja, echt goede toeristen, maar we hadden gewoon trek in een burger) en daar kwamen we twee Amerikanen tegen die in Jeju aan het fietsen waren. Ze hebben ons foto's laten zien en ons gewezen op een mooie plek die dichtbij genoeg was om te lopen. Wij volgden het blauwe streepje (wat een fietsroute aanduidde) en kwamen bij brug uit met een mooi beekje eronder en later bij Yongduam rock. Daarna hadden we geprobeerd de hoofdweg terug te vinden, wat uiteindelijk gelukt was. Tot dan aan toe hadden we vijf uur lang gelopen, dus het werd tijd om de bus te pakken. Eerst zijn we nog in de verkeerde bus gestapt

Tags: Jeju, zuid-korea